مهدکودک پیش دبستانی دبستان متوسطه اول متوسطه دوم آموزشگاه علمی آموزشگاه زبان سایر مدارس و آموزشگاه ها

درباره دبستان طراوت

درباره ما بیشتر بدانید

درباره دبستان طراوت

سال دیگرآمد و بار دیگر قصه ای از یک دوران شیرین و دلپذیر برای کودکان نجوا کنیم و با واژه هایی از محبت و مهربانی انگیزه ای بر شکفتن خلاقیت ها باشیم و هچون خورشیدی از دفتر سبز صداقت بر قلب های پاک فرزندانمان بتابیم؛ پس بر آن شدیم با یاری پروردگارسالی پر از شور و هیجان بسازیم.

بر این اساس ما در این مدرسه با توجه به پرورش ارزش های معنوی، فردی واجتماعی و عناصر چرخه طبیعت که شامل دانش آموزان، والدین و همکاران می باشد اقدام نموده و به عنوان ارزش مشترک خویش سرلوحه تلاش خود قرار دهیم.

اگر بخواهید بیشتر درباره دبستان طراوت بدانید باید بگوییم ما رسالت خود را ایجاد مدرسه ای پیشرو می دانیم و برآنیم که محیطی قابل اعتماد، شوق انگیز و پویا پدید آوریم که مهربانی، همدلی و همکاری بر فضای آن حاکم باشد. تلاش خواهیم کرد که با ارائه ی فرصت های گوناگون، استعداد بالقوه فرزندانمان را شکوفا کنیم تا در سایه ی آن به خود باوری و عزت نفس برسند.

ما در دبستان طراوت برآنیم تا دانش آموزان را برای یادگیری در قرن 22 و بر اساس 3 شعار یادگیری برای دانستن، یادگیری برای توانستن و یادگیری برای با هم زیستن آماده نماییم.

ما در دبستان طراوت این راه نقش پژوهش، تجربه و مشاهده از لوازم سمعی و بصری بهره مند می شویم و امیدواریم که با تکیه بر خشنودی رب متعال رضایت خاطر خانواده هایی را که تعلیم و تربیت را بزرگترین سرمایه گذاری برای فرزندان خود می دانند حاصل نماییم.

ارزش های دبستان طراوت

ما بر تقویت هویت دینی، ملی و تربیت در این مسیر تاکید فراوان داریم.

 ما با ایجاد محیطی آرام، امن و با نشاط و سرشار از مهر اهتمام داریم.

ما به دانایی و ارتقای علمی ارج می نهمیم و به ارزش های والای تفکر خلاق ایمان داریم.

 ما به آزادی اندیشه، منطق در گفتار و عمل بر طبق مقررات ارج می نهیم.

 ما بر تقویت مهارت های زندگی به ویژه هم دلی ؛مهارت حل مسئله و تقویت مسئولیت پذیری اهتمام ویژه داریم.

ما خرد جمعی را راهی روشن به سوی اتخاذ شیوه های نوین در جهت ارتقای کیفی آموزش می دانیم.

با کادر دبستان طراوت بیشتر آشنا شوید:

پیام مدیر دبستان طراوت

با توجه به زیربنایی بودن نهاد تعلیم و تربیت که ظاهرترین نمونه ی عالی آن سازمان آموزش و پرورش و به تبعه ی آن، مدرسه می باشد. لازم است، برنامه ای مدون و منسجم راهکار اولیاء مدرسه در فرآیند اجرا باشد. سند تحول بنیادین و برنامه ی تعالی مدیریت می تواند پایه ی مجموعه ای از تعلیمات، قرار گیرند که توانمندی های منطقه ای و تفاوت های خانواده ها را لحاظ نموده و نقشه ی راهی موثر را در مدیریت مدرسه ترسیم نماید. لذا با عنایت به امور مذکور، برنامه اجرائی دبستان طراوت، با الهام از الگوی تعالی سازمانی و براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تنظیم گردیده است.

مدیر دبستان طراوت                                                                                                                                                          

منصوره کشوری

منشور دبستان طراوت

امروزه مدرسه، در جهت تربیت انسان اصیل، مسئول، دمکراتیک، فعال واثربخش فعالیت می نماید. در این میان یکی ازمهمترین عوامل اثرگذار بر فعالیت مدرسه و دستیابی و پیشبرد اهداف آن، به نیروی انسانی برمی گردد. انسانی ماهر و متخصص که عامل اثر بخش مدرسه خواهد بود.

همه تلاش ما در دبستان طراوت این است که خواستنی های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را اجرایی نماییم تا مدرسه ای مشارکت جو و کیفیت مدار داشته باشیم. مدرسه ای که با نگاه تعالی بخشی به همه ی فرآیندهای خود ، ضمن توسعه فرهنگ کار گروهی ، لذت یادگیری ماندگار را نیز در ذهن و روان دانش آموزان به یادگار بگذارد. ما در دبستان طراوت برای دستیابی به استانداردهای آموزشی و مدیریتی و همچنین، برای ارتقاء کیفیت آموزش و پرورش، زمینه های لازم را فراهم می نماییم. ضمن اینکه با توسعه ی نگاه تعالی بخش در تمامی فرایندهای آموزشی مدیریتی، محیطی  پر از وفاق سازمانی ایجاد خواهیم کر تا در آن ضمن دانش اندوزی و علم آموزی، تحت برنامه درسی، به دور از هر گونه اضطراب و استرس، نسبت به افزایش سواد اطلاعاتی، که مبنای یادگیری مادام العمر را تشکیل می دهد بپردازیم. توسعه سواد دیداری، که توانایی شناخت، درک، تفسیر و معنای نمادها، نشانه ها و فرایندهای دیداری پردازش شده را در کودک  افزایش می دهد،  می تواند مفهوم نهفته در دل تصاویر و نگاره ها را معنا کند. سواد حرکتی و توسعه مهارت های بنیادین حرکتی و ورزشی به کودک اجازه می دهد با انگیزه، اعتماد به نفس و کنترل در یک طیف وسیعی فعالیت نماید. یادگیری سواد رسانه و سواد دیجیتال که سبب بهره گیری بهینه از منابع، ابزارها، تجهیزات و رسانه های دیجیتال خواهد شد تا اقدامات مناسب فرآیندی معناداری به عمل آید. در دبستان طراوت برنامه منظمی برای یادگیری تمامی این فعالیت ها در جهت تقویت و افزایش انگیزه های درونی پیش بینی شده است .انگاره های کیفی – توصیفی به معنای خاص آن در حال اجرا می باشد؛ لذا از برگزاری آزمون های غیر استاندارد و تراکمی در مقیاس وسیع، غیر جامع وغیر عملکردی (که در لوای برخی غوغا سالاری های تجاری لطمات جبران ناپذیری را بر دانش آموزان مقطع ابتدایی تحمیل می نماید) دوری  می گردد و ان شا ا… در آینده نزدیک، مدرسه زندگی را شاهد خواهیم بود.