مهدکودک پیش دبستانی دبستان متوسطه اول متوسطه دوم آموزشگاه علمی آموزشگاه زبان سایر مدارس و آموزشگاه ها

آموزش در دبستان طراوت

چه خدمات آموزشی در دبستان طراوت ارائه می شود؟

آموزش؛ مهم ترین رکن مدرسه

دبستان به عنوان اولین پایگاه آموزشی کودکان، نقشی حیاتی در پرورش توانمندی‌های ذهنی، اجتماعی و خلاقیت‌های فردی ایفا می‌کند. در این راستا، برنامه‌های متنوع و هدفمند آموزشی، نقش بسزایی در ارتقای مهارت‌های مختلف دانش‌آموزان و تسهیل فرایند یادگیری دارند. فعالیت‌هایی نظیر خلاقیت و هم‌ورزی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای دبیران، و تشکیل دپارتمان‌های موضوعی دانش‌آموزی، علاوه بر تقویت توانایی‌های فردی، بر مشارکت و هم‌افزایی جمعی نیز تأکید دارند.

از سوی دیگر، برنامه‌هایی همچون بازی و ریاضی، آزمایشگاه‌های جذاب، و آموزش‌های مبتنی بر روش مونته‌سوری، با ایجاد موقعیت‌های یادگیری متنوع و جذاب، دانش‌آموزان را به چالش کشیده و آنان را به سوی درک عمیق‌تر مفاهیم هدایت می‌کنند. توجه به هنر و موسیقی، بهبود سواد خواندن، و آموزش مهارت‌های کامپیوتری نیز، علاوه بر غنی‌سازی تجربه یادگیری، به پرورش ابعاد مختلف شخصیت کودکان کمک شایانی می‌نمایند.

این فعالیت‌ها نه تنها موجب تقویت مهارت‌های علمی و عملی دانش‌آموزان می‌شوند، بلکه با فراهم آوردن بستری برای خلاقیت، اکتشاف و تعامل، آنان را برای مواجهه با چالش‌های زندگی فردی و اجتماعی آماده می‌کنند.

در ادامه با هریک از برنامه های آموزشی دبستان غیردولتی دخترانه طراوت بیشتر آشنا خواهیم شد.

کارگاه دبیران

خلاقیت و همورزی

دپارتمان موضوعی

کارگاه دبیران

کارگاه دبیران

رتیم و گیم

مونته سوری

بهبود سواد خواندن

هنر

کامپیوتر

- کارگاه دبیران

یکی از فعالیت های آموزشی دبستان غیر دولتی دخترانه طراوت برگزاری کارگاه هایی برای هم افزایی آموزگاران در جهت به کارگیری روش‌های متنوع یادگیری و آموزش در راستای آموزش مغز محور می باشد. 

در این فرآیند، آموزگاران با همکاری و تبادل تجربیات خود تلاش می‌کنند روش‌های آموزشی متنوعی را شناسایی و به کار گیرند که بتواند نیازهای گوناگون دانش‌آموزان را برآورده کند. این روش‌ها شامل استفاده از ابزارهای خلاقانه، فعالیت‌های گروهی، بازی‌های آموزشی، تکنیک‌های یادگیری تجربی و استراتژی‌های تقویت حافظه و تمرکز است.

هم‌افزایی آموزگاران به آنان امکان می‌دهد تا با بررسی مداوم نتایج، نقاط قوت و ضعف روش‌های به‌کاررفته را شناسایی کرده و بهبود دهند. این رویکرد همچنین به ایجاد حس همدلی و مشارکت میان معلمان کمک کرده و باعث می‌شود محیط آموزشی پویا و الهام‌بخش‌تر باشد.

با این روش، دانش‌آموزان نه‌تنها مطالب درسی را بهتر درک می‌کنند، بلکه توانایی حل مسئله، تفکر انتقادی و خلاقیت آن‌ها نیز تقویت می‌شود. در نهایت، آموزش مغزمحور با کمک هم‌افزایی آموزگاران به ارتقای کیفیت یادگیری و رشد همه‌جانبه دانش‌آموزان می‌انجامد.

کارگاه دبیران دبستان طراوت
روش آموزشی مونته سوری اجرای نمایش
خلاقیت و هم ورزی در دبستان طراوت

- خلاقیت و هم ورزی

خلاقیت و هم‌ورزی در دبستان غیردولتی دخترانه طراوت یکی از برنامه‌های جذاب و مؤثر در راستای رشد ذهنی و هنری دانش‌آموزان است. این فعالیت آموزشی با اهداف ویژه‌ای نظیر افزایش سیالی یا روانی ذهن، تقویت انعطاف‌پذیری فکری و ارتقای توانایی ایده‌یابی طراحی شده است. سیالی ذهن به معنای توانایی تولید ایده‌های متعدد در کوتاه‌ترین زمان ممکن است و در فرآیند یادگیری و حل مسئله نقشی کلیدی ایفا می‌کند. انعطاف‌پذیری فکری نیز به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا دیدگاه‌های مختلف را بپذیرند و روش‌های گوناگونی برای مواجهه با مسائل ارائه دهند.

در کنار این اهداف، فعالیت آموزشی خلاقیت و هم‌ورزی فواید جانبی قابل‌توجهی نیز به همراه دارد. تقویت قدرت تصویرسازی به دانش‌آموزان امکان می‌دهد تا تخیل خود را پرورش داده و ایده‌های خود را به شکلی ملموس‌تر بیان کنند. همچنین، افزایش مهارت در رسم و نقاشی باعث می‌شود کودکان بتوانند با ابزارهای هنری به‌خوبی ارتباط برقرار کنند و از آن‌ها برای بیان احساسات و ایده‌های خود بهره بگیرند.

این فعالیت‌ها علاوه بر تأمین نیازهای خلاقانه دانش‌آموزان، فضایی شاد و پرانرژی ایجاد می‌کند و حس هم‌کاری و تعامل میان آن‌ها را تقویت می‌کند. نتیجه نهایی، پرورش ذهن‌های خلاق و توانمند است که آمادگی بهتری برای مواجهه با چالش‌های آینده خواهند داشت.

- دپارتمان موضوعی دانش آموزی

افزایش تعاملات و مشارکت دانش‌آموزان در پیشبرد فعالیت‌ها یکی از رویکردهای نوین آموزشی دبستان غیردولتی دخترانه طراوت است که تأثیر قابل‌توجهی بر کیفیت یادگیری و رشد مهارت‌های اجتماعی دارد. این رویکرد با هدف درگیر کردن دانش‌آموزان در فرآیندهای تصمیم‌گیری، اجرا و ارزیابی فعالیت‌های مرتبط با موضوعات گوناگون طراحی شده است.

مشارکت فعال دانش‌آموزان در فعالیت‌های دبستانی، از جمله پروژه‌های گروهی، مسابقات، نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های علمی یا هنری، به آن‌ها فرصتی می‌دهد تا توانایی‌های خود را در زمینه‌های مختلف شناسایی و تقویت کنند. این فرآیند علاوه بر افزایش اعتمادبه‌نفس، مهارت‌هایی نظیر تفکر انتقادی، کار تیمی، مدیریت زمان و حل مسئله را در آن‌ها پرورش می‌دهد.

تعامل بیشتر دانش‌آموزان در این فعالیت‌ها باعث تقویت حس مسئولیت‌پذیری و همدلی در میان آن‌ها می‌شود. آن‌ها می‌آموزند که چگونه با یکدیگر همکاری کنند، ایده‌های خود را به اشتراک بگذارند و با چالش‌ها به صورت گروهی روبه‌رو شوند. همچنین، مشارکت در فعالیت‌های مرتبط با موضوعات مختلف، فرصت‌های یادگیری عملی و تجربی را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کند، که این امر به تعمیق مفاهیم آموخته‌شده در کلاس و ایجاد انگیزه بیشتر برای یادگیری منجر می‌شود.

این رویکرد آموزشی با ایجاد محیطی پویا و مشارکتی، به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا فعالانه در فرآیندهای یادگیری و پیشبرد اهداف مدرسه سهیم شوند و به شهروندانی توانمند و آگاه تبدیل شوند.

مشاوره و ثبت نام در دبستان دخترانه طراوت

آدرس : تهرانسر، بلوار یاس ، خیابان گل محمدی ، پلاک 5

02144510211

09051458690

خانه ریاضی دبستان طراوت

- بازی و ریاضی

ایجاد چالش و موقعیت‌های جدید با بازی و برگزاری فعالیت‌های ایستگاهی یکی از روش‌های خلاقانه و مؤثر در فرآیند آموزش دبستان غیردولتی دخترانه طراوت است. این رویکرد، که شامل ایجاد فضای بازی‌محور برای ورود به مباحث جدید و برگزاری فعالیت‌های ایستگاهی در پایان هر فصل است، به یادگیری تعاملی و جذاب‌تر شدن فرآیند آموزشی کمک می‌کند.

در ابتدای ورود به یک مبحث جدید، طراحی بازی‌های هدفمند به دانش‌آموزان امکان می‌دهد تا درگیر چالش‌هایی شوند که کنجکاوی آن‌ها را برمی‌انگیزد. این بازی‌ها نه‌تنها انگیزه یادگیری را افزایش می‌دهند، بلکه دانش‌آموزان را به تفکر خلاق و کشف راه‌حل‌های نو دعوت می‌کنند. بازی به‌عنوان ابزاری برای انتقال مفاهیم جدید، زمینه را برای درک بهتر و ماندگارتر مطالب فراهم می‌کند.

از سوی دیگر، برگزاری فعالیت‌های ایستگاهی در پایان هر فصل، فرصتی است تا دانش‌آموزان به مرور و تثبیت آموخته‌های خود بپردازند. در این فعالیت‌ها، دانش‌آموزان به گروه‌های کوچک تقسیم می‌شوند و در ایستگاه‌های مختلف به انجام بازی‌ها، حل معماها، آزمایش‌ها و فعالیت‌های عملی مرتبط با موضوعات درسی می‌پردازند. این ساختار تعاملی، علاوه بر تقویت مهارت‌های کار گروهی، امکان یادگیری تجربی را فراهم کرده و انگیزه دانش‌آموزان را برای مشارکت فعال افزایش می‌دهد.

این روش‌ها با ایجاد محیطی شاد، چالش‌برانگیز و پرنشاط، فرآیند یادگیری را تقویت و مفاهیم آموزشی را در ذهن دانش‌آموزان ماندگارتر می‌کنند.

- آزمایشگاه جذاب

آزمایش‌های جذاب هم‌راستا با آزمایش‌های کتاب در راستای تعمیق یادگیری یکی از روش‌های مؤثر در آموزش علوم و دروس مرتبط است. این فعالیت‌ها با هدف تقویت درک عمیق‌تر دانش‌آموزان از مفاهیم علمی و ایجاد انگیزه برای یادگیری طراحی می‌شوند.

آزمایش‌های کتاب درسی معمولاً اصول اولیه و مبانی مفاهیم علمی را پوشش می‌دهند. اضافه کردن آزمایش‌های جذاب و خلاقانه به این برنامه، فرصتی برای دانش‌آموزان فراهم می‌کند تا فراتر از چارچوب کتاب درسی بیندیشند و مفاهیم را به‌صورت کاربردی‌تر تجربه کنند. برای مثال، آزمایش‌هایی که از مواد ساده و در دسترس استفاده می‌کنند یا به زندگی روزمره مرتبط هستند، به دانش‌آموزان کمک می‌کنند تا ارتباط بین تئوری و عمل را بهتر درک کنند.

این آزمایش‌ها نه‌تنها موجب تثبیت آموخته‌ها می‌شوند، بلکه کنجکاوی طبیعی دانش‌آموزان را نیز برمی‌انگیزند. همچنین، فرآیند طراحی و اجرای آزمایش‌ها به دانش‌آموزان مهارت‌هایی مانند مشاهده دقیق، تحلیل داده‌ها، استدلال منطقی و حل مسئله را می‌آموزد.

هم‌راستایی این آزمایش‌ها با محتوای کتاب، از یک سو اطمینان می‌دهد که اهداف آموزشی برنامه درسی حفظ شوند و از سوی دیگر، به معلمان این امکان را می‌دهد که با ایجاد محیطی تعاملی و شاداب، یادگیری را برای دانش‌آموزان جذاب‌تر و ماندگارتر کنند. این شیوه در نهایت، علاقه به علم‌آموزی و توانایی تفکر علمی را در دانش‌آموزان تقویت می‌کند.

آزمایشگاه دبستان طراوت
روش آموزشی ریتم و گیم
ریتم و گیم

- ریتم و گیم

ریتم و گیم به عنوان روشی جذاب و مؤثر برای افزایش توجه شنیداری و هماهنگی اندام‌ها با ریتم موسیقی در فعالیت های آموزشی دبستان غیردولتی دخترانه طراوت استفاده می‌شود. این روش به‌ویژه در تقویت مهارت‌های حرکتی و شنیداری دانش‌آموزان تأثیرگذار است و می‌تواند به‌طور هم‌زمان توانایی‌های فیزیکی و ذهنی آن‌ها را پرورش دهد.

با استفاده از ریتم و گیم، دانش‌آموزان یاد می‌گیرند که چگونه به صورت هماهنگ با موسیقی حرکت کنند و الگوهای ریتمیک را بشنوند و تکرار کنند. این فعالیت‌ها شامل بازی‌های حرکتی است و از آن‌ها خواسته می‌شود تا به ضرب موسیقی واکنش نشان دهند و بدن خود را با ریتم هماهنگ کنند. این نوع تمرین‌ها باعث تقویت توجه شنیداری می‌شود، زیرا دانش‌آموزان باید دقیقاً به صداها و تغییرات ریتمیک گوش دهند و در همان زمان حرکات فیزیکی متناسب را انجام دهند.

این روش، علاوه بر افزایش توانایی‌های حرکتی و شنیداری، به تقویت حافظه موسیقیایی، تمرکز و توجه مداوم نیز کمک می‌کند. همچنین، حس هماهنگی و توازن در بدن دانش‌آموزان تقویت می‌شود و این باعث می‌شود که در فعالیت‌های دیگر نیز توانایی هماهنگی بیشتری پیدا کنند. به‌طور کلی، ریتم و گیم یک روش سرگرم‌کننده و مفید برای پرورش مهارت‌های چندگانه در کودکان است.

- مونته سوری

روش مونته‌سوری یکی از رویکردهای آموزشی مورد استفاده در دبستان غیر دولتی دبستان است که به طور خاص بر تجربه‌های عملی و قرار گرفتن در موقعیت‌های واقعی و شبه‌واقعی برای یادگیری تأکید دارد. این روش با فراهم کردن محیطی خودگردان و فعال برای دانش‌آموزان، مهارت‌های فردی و اجتماعی آن‌ها را تقویت می‌کند. در این سیستم، کودکان در شرایط واقعی یا شبیه به واقعیت قرار می‌گیرند تا به‌طور مستقل مسائل را شناسایی و حل کنند.

ایجاد دهکده دبستان طراوت برای قرار گرفتن در موقعیت‌های واقعی به دانش‌آموزان این امکان را می‌دهد که مهارت‌های زندگی اجتماعی و فردی را از طریق تعامل با دیگران و تجربه‌های عملی بیاموزند. به‌طور مثال، فعالیت‌هایی مانند همکاری در گروه، تقسیم وظایف، انجام کارهای خانه یا مراقبت از گیاهان و حیوانات به کودکان کمک می‌کند تا مفاهیم مسئولیت، همکاری و احترام به دیگران را در عمل بیاموزند.

این رویکرد آموزشی همچنین به کودکان فرصت می‌دهد تا در موقعیت‌های شبه‌واقعی نظیر بازی‌های نمایشی، تصمیم‌گیری‌های شخصی و اجتماعی خود را تقویت کنند. با این روش، مهارت‌هایی مانند تفکر انتقادی، حل مسئله، اعتماد به نفس و خودمدیریتی در دانش‌آموزان پرورش می‌یابد. به این ترتیب، روش مونته‌سوری نه تنها به یادگیری آکادمیک بلکه به شکل‌گیری شخصیت و مهارت‌های اجتماعی کودکان نیز کمک می‌کند.

دهکده دبستان طراوت
دهکده طراوت
کتابخانه دبستان طراوت

- بهبود سواد خواندن

بهبود سواد خواندن یکی از اهداف اساسی در آموزش ابتدایی است که با تمرکز بر تقویت مهارت‌های مختلف مرتبط با خواندن، به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا ارتباط موثرتری با متن برقرار کنند. افزایش درک مطلب در این زمینه شامل چهار بخش اصلی است: توجه، استنباط، تفسیر و ارزیابی متون مختلف.

اولین گام در بهبود سواد خواندن، توجه است. این مهارت به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا به‌طور کامل و بدون حواس‌پرتی به متن توجه کنند و جزئیات آن را به دقت بررسی کنند. سپس، استنباط به دانش‌آموزان این امکان را می‌دهد تا از اطلاعات موجود در متن، نتایج منطقی و نتیجه‌گیری‌هایی به‌دست آورند که به طور مستقیم در متن ذکر نشده‌اند.

تفسیر به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا پیام‌های ضمنی و معنای عمیق‌تر متن را کشف کنند و درک خود را از محتوا گسترش دهند. در نهایت، ارزیابی به دانش‌آموزان می‌آموزد که چگونه نظرات و اطلاعات موجود در متن را مورد بررسی قرار دهند و آن‌ها را با دیگر منابع و تجربیات خود مقایسه کنند.

با تقویت این مهارت‌ها، دانش‌آموزان قادر خواهند بود متون مختلف را به‌طور مؤثرتر و جامع‌تری درک کنند و در نتیجه، توانایی تحلیل و تفکر انتقادی خود را بهبود بخشند.

مشاوره و ثبت نام در دبستان دخترانه طراوت

02144510211

09051458690

- هنر

آموزش هنر در دبستان غیر دولتی دخترانه طراوت بسیار با اهمیت تلقی می شود چرا که به دانش آموزان کمک می‌کند تا نه‌تنها با انواع هنر آشنا شوند، بلکه توجه بیشتری به محیط پیرامون خود داشته باشند. این فعالیت‌ها به دانش‌آموزان فرصتی می‌دهند تا خلاقیت خود را شکوفا کرده و مهارت‌های بصری، دستی و فکری خود را تقویت کنند.

یکی از اهداف این فعالیت‌ها، افزایش سواد هنری است. از طریق آموزش تکنیک‌های مختلف هنری مانند نقاشی، طراحی، کلاژ و غیره دانش‌آموزان می‌آموزند که چگونه به‌طور مؤثر از ابزارهای هنری برای بیان احساسات و افکار خود استفاده کنند. این تجربیات به آنان کمک می‌کند تا درک عمیق‌تری از هنر و ارتباط آن با فرهنگ و تاریخ پیدا کنند.

همچنین، توجه به محیط پیرامون از طریق هنر، دانش‌آموزان را به کشف زیبایی‌های طبیعت و جوامع اطراف خود تشویق می‌کند. فعالیت‌هایی مانند طراحی منظره و طعبیت  و تحلیل هنرهای محیطی، این امکان را فراهم می‌آورد که دانش‌آموزان از زاویه‌ای هنری به دنیای خود نگاه کنند.

با معرفی انواع هنر، از جمله هنرهای تجسمی، موسیقی، تئاتر و رقص، دانش‌آموزان با انواع رسانه‌های هنری آشنا می‌شوند و می‌آموزند که هر یک از این شاخه‌ها می‌تواند راهی برای بیان احساسات، تفکرات و فرهنگ‌های مختلف باشد. در نتیجه، این فعالیت‌ها به گسترش دایره درک هنری و ارتقای خلاقیت و تفکر انتقادی در دانش‌آموزان کمک می‌کند.

اتاق هنر دبستان طراوت
سایت رایانه دبستان طراوت

- کامپیوتر (رایانه)

آموزش کامپیوتر به کودکان به‌طور چشمگیری بر توانایی‌های آن‌ها تأثیر می‌گذارد و می‌تواند زمینه‌ساز پیشرفت‌های بسیاری در مهارت‌های مختلف باشد. با آشنایی کودکان با کامپیوتر و نرم‌افزارهای مختلف، آن‌ها به تدریج مهارت‌های فنی مانند تایپ، استفاده از اینترنت، برنامه‌نویسی ساده و کار با ابزارهای گرافیکی را یاد می‌گیرند. این مهارت‌ها به کودکان کمک می‌کند تا در دنیای دیجیتال امروز به‌طور مؤثرتر عمل کنند.

از دیگر فواید آموزش کامپیوتر، رشد خلاقیت کودکان است. کامپیوتر به کودکان فرصتی می‌دهد تا در محیطی جذاب و تعاملی، مفاهیم را به شکلی نوآورانه کشف کنند. ابزارهای طراحی گرافیکی، نرم‌افزارهای ساخت بازی، انیمیشن و موسیقی می‌توانند به کودکان کمک کنند تا ایده‌های خود را به شکل‌های مختلف بیان کرده و به خلق آثار خلاقانه بپردازند.

همچنین، استفاده از کامپیوتر به کودکان این امکان را می‌دهد تا در فرآیند یادگیری، خود را به چالش کشیده و کشف‌های جدیدی انجام دهند. به این ترتیب، کامپیوتر نه تنها به مهارت‌های فنی آن‌ها افزوده، بلکه زمینه را برای پرورش تفکر خلاق و نوآوری فراهم می‌آورد.